Saturday, November 8, 2008

haaaa.... ni lah dia 9w2adh (mohd adha )
La ni Qth di taman kerayong indah (PAKR) padang luas bera pahang. Asal kampung kat kampung Tedong Lanchang Pahang. Xyl orang felda bukit puchong... Harmonic ada 3 org.

Berminat dalam bidang elektikal dan elektronik. Hajat tu nak buka satu kedai elektronik di bera ni... tapi belum kesampaian lagi inssyaallh.....

Dalam dunia radio amatur lak ... pertama tu terimakasih lah pada 9w2frd (firdaus) yang telah memperkenal kan dunia radio amatur kat saya. Masa tu memang minat gila lah pada perhubungan melalui gelombang radio ni ...cuma tak tau caranya je. jumpa gan firdaus dah berubah la ni dah jadi ham radio. mula2 qso gan dia je lah kat kerayong ni. Dengan bonda dia 9w2rby dan abang ngahnya 9w2aza....

Pah tu bincang gan frd kita tambah kan ahli di bera ni untuk jadi ham bera .Bila dah ramai senang sikit nak berQSO. Cari punya cari dapt lah dua tiga rakan yang berminat. Alhamdulillah wujud lah 9w2mzr , 9w2nmz , 9w2eho 9w2jop. Tambah lagi dengan 9w2twh, 9w2kek ,9w2ryd.

La ni trakan2 di daerah bera tengah giat untuk mengembangkan lagi dunia radio amatur dan membantu rakan2 swal yang baru untuk menduduki kelas rae pada tahun 2008 ni. Sambutan amat lah mengalakan.

Jadi ham, radio ni amat lah seronok . Masa bermobal2 (naik kereta) dapat berQso gan rakan2. Tak kira lah dari utara ke selatan ke barat . Dapat bersalaman gan rakan2 di astra , nasrac bah kan kat indon pun ada. Seronok lah. Ramai rakan2. Yng tak boleh dilupa masa belakunya kemalangan kat diri saya. Masa tu rakan2 ham lah yang banyak membantu . Rakan2 bera dan temerloh dan tak lupa buat 9w2rzl (rizal) ... yang membantu masa dalam wad kecemasan. Ada gak dari rakan2 luar yang sms. Jasamu akan ku kenang hingga akhir hayat...Syahdu lah pulak.

Habih bab tu..... Cita2 untuk mengumpulkan rakan ham didaerah bera ni bermula bila ahli dah makin ramai. Perlu ada satu tempat untuk kita bernaung lah kata org...Setelah berbincang sama2 frd,mzr twh dan rakan2 lain .. kita wujudkan peramah wilayah bera. La ni alhamdulillah lah dah di tubuhkan . Pah tu ada rumah kelab sendiri dapat berkumpul bincang2 tt dan macam2 lagi lah. Kalau rakan2 luar lalu kat daerah bera ni kita pukat leh jumpa. Harap2 benda ni akan terus berkekalan hingga lah kegenerasi yang seterusnya.

Tapi selain dari tu kalau boleh daerah temerloh karak bentong dapat wujudkan ajk2 macam ni lagi seronok. NI angan2 jelah ... masa tu kalau dah dearah dah ada tubuh ajk2 di bawah peramah... kita leh buat aktiviti2 sukan ke tak kira lah apa2 aktiviti yang perlu. Kita buat perlawanan dengan daerah2 .Disamping tu juga mungkin kita leh bantu peramah negeri untuk wujud kan repeter untuk link kan seluruh pahang. waaaaa nak qso lagi best.

No comments: